طراح لوگو های برتر دنیا

آشنایی با ۶ گرافیست و طراح لوگو برتر دنیا

طراحی گرافیکی یکی از جذابترین رشته ها در جهان است که همه ساله تعداد افرادی که خواستار یادگیری آن هستند افزایش می یابد. بهترین و معروفترین گرافیست و طراح لوگو برتر دنیا شب و روز تلاش کرده و دنیای ما را با خلاقیت های بی شمار خود زیباتر کرده اند. با ما همراه باشید تا با بهترین طراحان گرافیک دنیا آشنا شوید.

ابتدا بهتر است بدانید با شناخت افراد معروف در هر حوزه و مشاهده کارهای آن ها، می توانید در رشته تخصصی خود پیشرفت کنید. چنین امری به طراحان گرافیکی تازه کار کمک می کند تا از بهترین گرافیست های دنیا الهام بگیرند و برای تبدیل شدن به گرافیستی در سطح آن ها تلاش کنند.

البته جالب است بدانید طراحان گرافیک معروف دنیا فقط در حوزه گرافیک فعالیت نمی کنند. بلکه توانسته اند در سایر حوزه ها نیز به موفقیت و محبوبیتی جهانی برسند. در سایت Behance می توانید نمونه کارهای طراحان موفق و معروف جهان را مشاهده کرده و ایده های مختلفی به دست آورید.

طراح لوگو

لیندون لیدر (lindon leader)

لیندون لیدر (lindon leader)

لیندون لیدر نیز یکی از طراحان گرافیک معروف و موفق دنیا است که برای اولین بار با استفاده از فضای منفی توانست طراحی کند. لوگو شرکت هواپیمایی فدکس از زیباترین لوگوهای طراحی شده لیندون لیدر است. شرکت هواپیمایی فدکس یکی از بزرگترین شرکت های هواپیمایی در حوزه باربری است. لیدر در مصاحبه ای بیان کرد که نزدیک به ۲۰۰ بار لوگو این شرکت را طراحی کرد و آخرین لوگو توانست تایید مدیران شرکت را به دست آورد. لوگو نهایی فدکس می تواند حمل و نقل را به شکلی عالی توضیح دهد.

لوگو بانک بارسکو و شرکت هواپیمایی هوایی از دیگر طراحی های معروف این طراح گرافیک معروف به شمار می رود. طبق گفته های لیندون لیدر، او در طراحی لوگو تنها به وضوع و سادگی آن توجه می کند تا یک طراحی عالی را به دست مشتری برساند. طبق باور او، این دو کلمه همان چیزهایی هستند که ما از تجارت، کار و حتی دوستان خود خواستاریم.

طراح لوگو

راب جانوف (rob janoff)

راب جانوف (rob janoff)

بهترین گرافیست جهان شاید فردی به نام راب جانوف باشد. راب جانوف همان طراح لوگوی سیب گازخورده شرکت اپل است. این گرافیست معروف جهان در سال ۱۹۷۷ لوگوی اپل را طراحی کرده و بعدها شکلی مینیمالیسی و ساده به آن داد. راب جانوف در ابتدای طراحی لوگوی اپل، ابتدا تصور کرد اگر یک شرکت کامپیوتری داشت، چه میوه ای را به عنوان لوگو انتخاب می کرد.

راب جانوف درباره لوگوی رنگ اپل ۲ نیز گفت: «در آن سال ها، رایانه اپل تنها رایانه ای بود که می توانست بازتولید تصاویر رنگی رو مانیتور را انجام دهد و به تلویزیون رنگی خانگی متصل شود؛ بنابراین لوگوی اپل را به صورت رنگی طراحی کردم.»

طراح لوگو

کارولین دیویدسون (Carolyn Davidson)

کارولین دیویدسون (Carolyn Davidson)

کارولین دیدوسون کسی است که لوگو نایک را با فقط با ۳۵ دلار طراحی کرد. دیویدسون از یک الهه یونانی به نام نایک الهام گرفت و قصد داشت با طراحی خود سرعت را نشان دهد. هیچ فردی به فکرش نمی رسید این طرح عجیب روزی در سراسر جهان معروف خواهد شد. نایک به حدی معروف شد که نام نایک را از داخل لوگو روی کفش و لباس های ورزشی خود حذف کرد.

اگر درباره شناخته ترین لوگوی جهان کنجکاو هستید، باید بگوییم نایک با ارزش ۲۶ میلیارد دلار با ارزش ترین لوگو دنیا محسوب می شود.

طراح لوگو

میلتون گلاسر (milton glaser)

میلتون گلاسر (milton glaser)

میلتون گلاسر نیز یکی از طراحان معروف جهان است که علاوه بر طراحی لوگو و پوستر، در دانشگاه هنرهای تجسمی نیویورک نیز تدریس می کند. اگر برندهای معروف جهان را بررسی کنید، خواهید دید بیشتر آن ها ظاهری ساده دارند ولی می توانند تاثیر قابل توجهی بگذارند. از نظر میلتون گلاسر، یک طراح گرافیک حرفه ای باید بتواند طرح های ساده را با خطوط و رنگ های فلت نشان دهد.

جالب است بدانید باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا، مدل ملی هنر را به این گرافیست برتر جهان اعطا کرده است. میلتون گلاسر زاده نیویورک است و لوگوهای معروف بسیاری را طراحی کرده است. یکی از لوگوهای معروف او، لوگو شهر نیویورک است که در سال ۱۹۷۷ منجر به افزایش توریستم در این شهر شد.

طراح لوگو

پل رند (Paul Rand)

پل رند (Paul Rand)

او یکی از بهترین طراحان گرافیک آمریکا در زمینه طراحی لوگو و پوستر است. یکی از پوسترهای موفق و معروف او، پوستری به نام متفاوت فکر کنید برای شرکت اپل است. لوگوهای Morningstar,IBM, UPS, Inc., Next و Westinghouse از لوگوهای مشهوری هستند که پائول رند طراحی کرده است. او علاوه بر فعالیت های ذکرشده، یک کارگردان هنری نیز بود.

شهرت شرکت IBM روز به روز بیشتر می شد و پل رند به همین دلیل حروف لوگوی آن را پررنگ تر کرد و سپس چندین سال بعد برای نشان دادن تنوع و سرعت شرکت دوباره تغییراتی در آن انجام داد. متاسفانه این طراح برتر جهان در سال ۱۹۹۶ در شهر نوواک آمریکا به علت بیماری سرطان به دنیای ابدی پر کشید

طراح لوگو

دیوید کارسون (David Carson)

دیوید کارسون (David Carson)

دیوید کارسون یکی دیگر از بهترین طراحان گرافیک محسوب می شود. همچنین به عنوان کارگردان هنری نیز مشغول به کار است. او در ابتدا یک طراح پاره وقت مجله بود. سپس در سال ۱۹۸۹ توانست مدیر هنری مجله Beach Cultureشود. اگر درباره چگونگی شناخته شدن او توسط جهان کنجکاو هستید، باید بگوییم او با طراحی های خلاقانه خود برای مجله ریگن توانست توجهات بسیاری را به خود جلب کند.

گرچه این طراح اهل کورپوس کریستی برای شش شماره از مجله طراحی کرد ولی توانست بیش از ۱۵۰ جایزه را از آن خود کند.

جمع بندی

طراحی گرافیک در این عصر به یکی از محبوب ترین و پولسازترین رشته ها تبدیل شده است. همه شرکت ها در بسیاری از مراحل پیشرفت مانند مرحله طراحی لوگوی خود به یک طراح گرافیک نیاز دارند. همانطور که خواندید، بسیاری از طراحان گرافیک معروف فقط در یک زمینه مانند طراحی لوگو فعالیت نمی کنند. بلکه در کنار آن، به فعالیت هایی مانند صفحه آرایی، کارگردانی هنری، طراحی پوستر، طراحی جلد کتاب و طراحی کاور آلبوم های موسیقی می پردازند.

بهتر است بدانید طراحان گرافیک موفق دنیا بی شمار هستند و پرداختن به همه آن ها در یک مقاله ممکن نیست. ما بر این باوریم که باید از تلاش همه طراحان گرافیک جهان تقدیر شود؛ زیرا صفحه آرایی کتاب ها، تصویرسازی ها، لوگوها و طرح های روی بسته بندی ها به گونه ای انجام شده اند که زیبایی و عظمت را نشان داده و تاثیر قابل توجهی در روح و جان و زندگی ما می گذارند.

آشنایی با طراحان معروف جلد کتاب، لوگو و پوسترهای تبلیغاتی و نمونه کارهای موفق آن ها به ما کمک می کنند اطلاعات عمومی خود را افزایش دهیم و از آن ها در زندگی خود بهره جوییم.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهفروشگاهحساب کاربری
جستجو کردن